Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta
Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta zarządza sztandarowym programem wymiany naukowo-kulturowej między Polską i Stanami Zjednoczonymi, założonym w 1946 roku z inicjatywy amerykańskiego senatora J. W. Fulbrighta. Program jest finansowany przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej oraz Departament Stanu USA. Komisja oferuje między innymi stypendia dla:
- absolwentów polskich uczelni chcących podjąć studia magisterskie lub doktoranckie w USA,
- doktorantów polskich uczelni i instytucji naukowych, przeznaczone na realizację własnych projektów badawczych w amerykańskich uczelniach i placówkach badawczych,
- pracowników naukowych z tytułem doktora zatrudnionych w polskich uczelniach i instytucjach naukowych, przeznaczone na prowadzenie badań i/lub wykładów w amerykańskich uczelniach, placówkach non-profit oraz niektórych instytucjach rządowych.
Wsparcie Komisji dla stypendystów nie ogranicza się tylko do pomocy finansowej. Komisja prowadzi szeroki zakres działań, mających pomóc kandydatom w wyborze najlepszej dla nich oferty, miejsca odbywania stypendium i instytucji goszczącej. Udziela również szczegółowych informacji pozwalających na prawidłowe wypełnienie wniosków o stypendium i angażuje się w proces aplikacji na wybraną amerykańską uczelnię i kontakt z instytucjami goszczącymi, przygotowuje stypendystów do wyjazdu poprzez szereg spotkań informacyjnych i szkoleń i pomaga nawiązać kontakty z osobami z USA, które wspierają stypendystów po dotarciu na miejsce.
Szczegółową ofertę i wymagania dla poszczególnych programów oraz terminy składania wniosków można znaleźć na stronie internetowej Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta: fulbright.edu.pl.